הקמת מרכזי חדשנות

קריצה לעתיד

ישנו מגוון רחב של מרכזי חדשנות והם מסווגים בד"כ על-פי הגוף שמפעיל ומממן אותם ועולמות התוכן בהם פועלים. ישנם מרכזי חדשנות תאגידיים, מרכזי חדשנות אקדמיים, מרכזי חדשנות עירוניים, מרכזי חדשנות המופעלים ע"י עמותות וכן מרכזים של חברות ממשלתיות. המאפיין המשותף הוא הסביבה הפיזית הצעירה והייחודית בה המיזמים פועלים והמעטפת המקצועית המסופקת ליזמים לשם הקידום העסקי והטכנולוגי של הסטארטאפ. ככל שהמרכז נישתי יותר בתחום המומחיות שלו – כך, פוטנציאלית, יהנו היזמים מערך מקצועי גדול יותר.

רוב מרכזי החדשנות מספקים מעטפת כלשהי לעידוד חדשנות, בין אם באמצעות תכניות חממה \ תכניות האצה (אקסלרטורים) \ יזמות, הקצאה של חלל עבודה מאובזר נגיש לטובת היזם, אירועי תוכן – ביניהם הרצאות, סדנאות, האקתונים ומיט-אפים ועד אפשרות שימוש בכלים מעבדתיים (מכונות, מדפסות תלת-מימד, מעבדות, תוכנות מתקדמות, מאגרי נתונים וכו'). כל אלו במטרה להנגיש ליזם כלים מקצועיים ככל הניתן, במקום אחד, באופן שיאפשר לו לצמוח עסקית וטכנולוגית – ובמינימום הסחות דעת.

בעינינו, התכלית הבסיסית ביותר של מרכזי חדשנות היא תמיכה במיזמים ע"י ארגון בעל ניסיון, בין אם יש לו אינטרס עסקי, טכנולוגי או אחר במיזם ובין אם לאו, באופן שישפר את מערך קבלת ההחלטות של היזם ושיקצר טווחי זמן בתהליכי פיתוח המוצר והחברה. מרכז החדשנות אמור לשמש כסביבה נייטרלית המגשרת בין הגופים השונים באופיים, באופן שיפיק ערך אמיתי לשני הצדדים ושיקל על צמיחת יוזמות חדשניות שביכולתם לעצב את העתיד שלנו.

אנו באינדיהאב רכשנו ניסיון בהקמת מספרי מרכזי חדשנות מוצלחים, וליווינו תאגידים, רשויות עירוניות וכן גופים אקדמיים בתהליכי הקמה, תפעול ופיתוח עסקי של מרכזים אלו – תוך התחשבות אסטרטגית מלאה באינטרסים וב-DNA של כלל הצדדים הרלוונטיים.

בואו נדבר