הקמת מרכזי חדשנות

מעל 6,000 חברות סטארט-אפ פועלות בישראל. מאות קמות כל שנה בתחומים מגוונים. תרבות היזמות הישראלית היא יוצאת דופן במימדים גלובליים ומנפקת סיפורי הצלחה על בסיס יום- יומי. אינדיהאב מציעה גישה אסטרטגית וחדשנית לארגונים מובילים שביכולתם לסייע למיזמים לצמוח, ולהנות מצמיחה זו, באופן שייצר win-win אמיתי – ולטפח יוזמות עתידניות תחת מטרייה מקצועית, עסקית וטכנולוגית.

באמצעות הקמת מרכז חדשנות והפעלת תוכניות רלוונטיות, כדוגמת חממה, אקסלרטורים, תכניות יזמות, סדנאות ואירועים מקצועיים – יכולים הארגונים המובילים במשק לרתום ולקדם את מיזמי המחר – תוך בניה של אקו-סיסטם שיודע לדבר עם המיזמים ולייצר ערך הדדי.

הקמת מרכזי חדשנות

אינדיהאב היא שותפות של יזמים סדרתיים ומקצועיים אשר חברו במטרה לתכנן ולהקים מרכזי חדשנות, בגישה עדכנית ובכלים מתקדמים, בכדי לייצר סביבת חדשנות דינמית וצעירה שתשנה את האופן בו סטארט-אפים וארגונים גדולים עובדים זה עם זה.

הצוות, המנוהל על-ידי אדריכלי החדשנות, אלירן בינמן וגיא זקס, בעל ניסיון מעשי במספר מרכזי חדשנות במגזרים שונים – תאגידיים, עירוניים ואקדמיים – פועל מול ארגונים מובילי שוק במטרה להנגיש להם את החזון ולהקים את הגשר שבין תעשיית היזמות ועולם התוכן שלהם.

פרויקטים נבחרים

איך? שלב ראשון…

פרופיליזציה

בשלב הראשון אנו צוללים ל-DNA של הארגון, במטרה לייצר פרופיל ברור לגוף במונחים של – פעילות, סגמנטציית לקוחות\תושבים, יעדים אסטרטגיים קיימים, איכויות מקצועיות במערך כח האדם, עוצמת נוכחות בשוק ופרמטרים נוספים באקו-סיסטם של הארגון.

כחלק משלב זה אנו מאתרים ומזהים את הערכים המוספים אליהם יתממשקו ומהם יהנו הסטארט-אפים המיועדים במרכז החדשנות.

איך? שלב שני

ניתוח שוק

בניגוד לגישה הפופולרית של "if you build it they will come", חשוב לנו לראות שישנה פעילות ערה של חדשנות בתחום אליו מרכז החדשנות יפנה. ניתוח של פעילות המיזמים בתחום, תוך התחשבות בפרמטרים כמותיים ואיכותיים נוספים (ביניהם גיאוגרפיה, שטחי ניסוי קיימים, השוואת מתחרים, היקפי השקעות, סיפורי הצלחה, זיהוי שחקנים רלוונטים ועוד) יסייעו בגיבוש אסטרטגיה רלוונטית שמתכתבת עם המציאות היזמית בפועל.

איך? שלב שלישי

קונספט והתנעה

לאחר תהליך הפרופיליזציה וניתוח השוק – יתוכנן מרכז החדשנות על כלל היבטיו: פיזי ו/או וירטואלי, סוגי תכניות שיופעלו בו, ממשקים עם הארגון, אופרציה נדרשת, הגדרת מדדי הצלחה ואסטרטגיה שיווקית ומיתוגית נכונה.

על-פי הצלחת התהליך – אינדיהאב תעבור לשלב הרביעי במודל ליווי מרכז החדשנות, במסגרתו תסייע בהקמתו ובניית האקו-סיסטם ותספק גישה למאגר יועצים ונותני שירותים מקצועיים ומאושרים, כלי וירטואלי לתמיכה בפעילות, סקאוטינג מיזמים ופיתוח עסקי.

בואו נדבר